Lena... - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Nena Braber - WaarBenJij.nu Lena... - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Nena Braber - WaarBenJij.nu

Lena...

Door: Nena Braber

Blijf op de hoogte en volg Nena

09 Februari 2014 | Sri Lanka, Weligama

Wow wat gaat de tijd nu al snel! Al bijna 3 weken in Sri Lanka en alles vliegt voorbij. Stage lopen, eigen kamer, muziek maken, Singalese woordjes leren, alles gaat zo snel! De Singalese woordjes leren wat langzamer, maar het lukt al aardig. Het eerste woord dat ik geleerd heb is Lena, zo noemen ze mij hier ook wel eens. Een Lena is hier een eekhoorn, dus ze vinden het natuurlijk heel grappig om mij Lena te noemen i.p.v. Nena en dit gaat denk ik nog wel even door! Maar ook tellen en andere 'simpele' woordjes gaan steeds beter!

Dan de therapieën met de jongens, dit is echt geweldig! Afgelopen week hebben we helaas niet heel veel kunnen doen, omdat er veel feestdagen waren en andere speciale dagen. Het loopt hier dan allemaal wat anders... Wij waren namelijk niet ingelicht over de feestdagen en het feit dat de roosters van de jongens waren omgegooid. Dat op zich was nog niet zo'n probleem, maar dat meer dan de helft van de jongens niet op Hellabeem zou zijn, wisten we ook niet. Binnen 2 dagen hadden we dus alle mogelijke jongens bij ons gehad en was er vrij weinig te doen. Daarom hebben wij meegedaan met de Engelse les die de jongens iedere vrijdag krijgen. Hierbij moesten zij hele simpele vragen aan ons stellen (wat is je lievelingseten, heb je broers of zussen) en gaven wij daar natuurlijk in correct Engels antwoord op. Dit correcte Engels maakt hier trouwens helemaal niet zoveel uit, ze hebben hier namelijk een beetje een eigen taaltje..no good no good. Wat dat betreft zal mijn Engelse grammatica er niet beter op worden, heb ik het idee! Terug naar de Engelse les, het was heel leuk om Engels met de jongens te praten. Veel van hun spreken namelijk geen Engels en als ze het wel kunnen, vinden ze het vaak eng. Daarom was het juist zo leuk dat ze het nu wel moesten en dat ze een volgende keer ook moeten!

De sfeer hier op Hellabeem is echt heel fijn. Het is hier eigenlijk een grote familie en je wordt er meteen in opgenomen. De jongens betrekken ons overal bij. Zo ook na het avondeten, dan wordt er vaak nog muziek gemaakt en spelletjes gespeeld. We hebben al een aantal avonden mogen genieten van het trommelen en het gezang van de jongens, en ook hebben wij al een dansje gewaagd!

Dan hebben we ook nog de weekenden, waarin we al best veel hebben gedaan. Eigenlijk liggen we voornamelijk aan het strand, wat absoluut geen straf is. Gisteren zijn we naar het stadje Galle geweest, een Nederlands fort. Binnen dit fort was ook een Nederlandse kerk, waar we even in zijn geweest. Verder hebben we een stukje over de muur gelopen van het fort, winkeltjes gekeken en lekker gegeten. Maar het leukste van deze dag vond ik de busreis er naartoe. Dit was de eerste keer voor mij in een Sri Lankaanse bus. Het aangekeken en aangestaard worden, ben ik al een beetje gewend. Aan het verkeer hier zal ik denk ik nooit wennen. Ze rijden hier aan de linkerkant van de weg, toeteren alleen maar en halen elkaar ook alleen maar in (naar mijn idee, zonder te kijken). Wij zaten voorin de bus, dus konden goed zien wat er allemaal op de weg gebeurde. Ik heb alleen maar met geknepen billen gezeten!

Vanmorgen ben ik om 04:45 opgestaan, om vervolgens om 05:15 met de tuktuk naar de haven van Mirissa te gaan. Hier hadden wij namelijk een Whales and dolphin watching geboekt. Gisteren hadden we hiervoor, als aanrader van velen, pilletjes tegen zeeziekte gekocht. Deze netjes ingenomen en op de boot gestapt, waar we meteen een lekker kopje thee kregen met een wel te verwachten pittig koekje. Al snel kwamen we twee schildpadden tegen die aan het kroelen waren, heel schattig! Een stukje verder gevaren was de eerste walvis al gespot en zo hebben we er nog een stuk of 10 gezien. Wow, wat zijn dat grote beesten! Het schommelen van de boot maakte het foto's maken wel lastig, maar ik heb het geprobeerd (probeer ze toe te voegen)! Vervolgens zagen we wel honderden dolfijnen springend om onze boot heen, waaauuuw! Zo dichtbij en het waren er echt heel veel! Deze boottocht was zeker de moeite waard. Aangekomen in de haven, zijn we weer naar het strand gelopen en hebben we daar even een dutje gedaan en lekker gezond de rest van de dag.

Nu zit ik achter mijn bureautje in mijn kamer en voelt het alsof ik nog op die boot zit.. Straks lekker in bed breaking bad kijken en dan start morgen alweer een nieuwe week stage!

Tot snel weer!

Liefs

  • 09 Februari 2014 - 16:29

    Marleen:

    Ooow, Nena wat een mooie avonturen heb je alweer mee gemaakt!!
    Ik mis je.. :(
    Geniet jij maar goed van het zonnetje want bij ons is de ketel in huis stuk! en dus ijskoud.. Brrrr

    Spreek je snel!!
    Kusxxxx

  • 09 Februari 2014 - 17:06

    Kaylee:

    Nena, wat super gaaf allemaal! Ben nu al benieuwd naar alle verhalen die nog gaan komen!
    xx

  • 09 Februari 2014 - 17:46

    Donna:

    Waaaaaaauuuuuuw nenaaaa wat gaaaaf die verhalen!!!
    Zo jaloersmakend maar zo tof dat je dit kan doen allemaal!
    En ook leuk dat de jongens jullie zo betrekken bij de groep!
    Geniet er van lieverd en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Dikke kus

  • 09 Februari 2014 - 19:53

    Pim:

    Ha Nena!

    Klinkt goed allemaal zeg. En heb je foto's op Facebook gezien (ben toch ook maar 's op Facebook gegaan: dat heb ik geweten. Ik zat er altijd op af te geven en dat krijg ik nu natuurlijk recht in mn bakkes terug :-))

    Gaaf he, whale watching? Inderdaad ontzettend imposante beesten.

    Inderdaad heel fijn dat jullie zo goed met de jongens en iedereen omgaan daar: heel ander sfeertje dan in NL he?

    Nou, tot horen!

    Groetjes

    Pim

  • 09 Februari 2014 - 20:13

    Strijkies:

    Lief Eekhoorntje, Wat leuk zo'n verbasterde naam. Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Hier hebben we het zo druk met de Olympische Spelen!! We genieten van onze mannen en vrouw. Nu al 4 medailles behaald. Genieten jullie daar ook maar verder. Liefs John en Marijke

  • 10 Februari 2014 - 11:03

    Rosa:

    Lieve Lena! Wat een prachtig mooie avonturen weer. En hoe jet ook opschrijft, zo beelend, je neemt me helemaal mee. Dat zijn vast mooie geluksmomentjes geweest met de schildpadden en de dolfijnen en walvissen. En wat fijn dat het als een grote familie voelt en dat jullie er zo worden in opgenomen.
    Niet voor niets hoor, die jongens hebben heel goed in de gaten dat je een heel lief meisje en een heel goede therapeut bent!
    Lief zusje, lekker doorgaan op deze manier, je doet 't super goed en ik ben zo trots op je!

    Dikke zoenen

  • 11 Februari 2014 - 22:01

    Hans & Anja :

    Wat een mooie combi beschrijf je van leuk en nuttig, Nena. Je hebt het naar je zin, dat spettert van je verhaal af! Jaloersmakend en zo fijn om te lezen. We genieten met je mee. Veel liefs,
    H & A.

  • 18 Februari 2014 - 23:00

    Con:

    Heyyyy Nena,

    Wat gaaf allemaal. Het ga je goed zo te zien. Fijn om te lezen. Je verhalen zijn mooi en zo leuk om te lezen wat je meemaakt. lekker genieten meid, tijd gaat zo snel. Heel veel plezier verder.
    Dag LENA haha
    Hier alles oke en opa laat ik je verhalen ook lezen!
    Lieve groetjes van ons Frankies en opa xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nena

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8044

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Stage Sri Lanka

Landen bezocht: