Een trip om nooit te vergeten, Hellabeem trip! - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Nena Braber - WaarBenJij.nu Een trip om nooit te vergeten, Hellabeem trip! - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Nena Braber - WaarBenJij.nu

Een trip om nooit te vergeten, Hellabeem trip!

Door: Nena Braber

Blijf op de hoogte en volg Nena

05 Juni 2014 | Sri Lanka, Weligama

Hallooooo,

Wat een geweldig weekend! De trip met alle jongens en staf van Hellabeem was meer dan geslaagd! Ieder jaar mogen de jongens, met wat invloeden van de staf, een plek uitkiezen waar ze graag naar toe willen. Dit jaar zijn we naar twee verschillende plekken gegaan en het was super leuk! Van donderdag op vrijdag nacht ging de wekker om 01:30 uur om vervolgens alle spullen en jongens in de laden in de bus, want we hadden namelijk een eigen bus (een echte Sri Lankaanse bus). Alles ging mee, van kookgerei tot trommels! Ook onze trommel, die wij cadeau hebben gedaan aan de jongens. We waren nog geen 5 minuten weg en er werd al muziek gemaakt, wat niet heel lang duurde want iedereen was toch nog wel een beetje moe. Op weg gingen we naar Pinawela, het olifantenweeshuis. Alle jongens weer geholpen om de bus uit te komen, rolstoelen in elkaar gezet en krukken mee en we konden gaan. Met iedereen het park in om de olifantjes te bekijken en zelfs aan te raken. We waren namelijk een groepsfoto aan het maken en toen kwam er een olifant achter ons staan, wat een aantal jongens wel heel eng vonden. Uiteindelijk heeft toch iedereen de olifant aangeraakt en dat was wel heel bijzonder voor ze! Nog even gekeken naar het voeden van de olifantjes en toen hebben we aan de kant van de weg gewacht tot een kudde olifanten naar de rivier zou lopen om gewassen te worden, was ook erg leuk!
Vervolgens gingen we weer de bus in en naar de tempel of tooth in Kandy. Daar aangekomen, gingen we allemaal met de lift naar boven waar zich de tand van Buddha bevond, achter een luikje in een gouden iets. Nadat de jongens hadden gebeden, zijn we weer naar beneden gegaan en alles weer ingeladen in de bus op weg naar Nuwara Eliya. Onderweg, in de bergen, langs de weg gestopt om te gaan lunchen. Dit hadden ze al allemaal klaar gemaakt, dus we kregen meteen een bordje met eten. Uiteindelijk aangekomen bij de slaapplaats van de jongens, een groot huis waar iedereen kon slapen. Wij hadden een guesthouse iets verderop, waar we een eigen bed hadden en niet met zijn vijven naast elkaar hoefden te liggen! A fijn, de kok en nanny’s zijn meteen begonnen met het eten te koken voor het avond eten, wat ze echt geweldig deden en het was weer overheerlijk. Onder tussen hebben alle jongens en wij een feestje gebouwd, met muziek en dansen!
De volgende dag zijn we naar een parkje rondom een meer gegaan in Nuwara Eliya, waar we in bootjes hebben gevaren. Wat een ervaringen allemaal, voor mij maar ook voor de jongens. Zo leuk om te zien hoeveel plezier de jongens hebben! Hierna zijn we naar het hoogste punt van Sri Lanka gegaan, eerst met kleine busjes zover mogelijk omhoog gereden. Hierna moesten er nog trappen omhoog gelopen worden en een bergweggetje. We hebben met alle stafleden de jongens naar boven weten te tillen en ondersteunen. Het was zwaar, maar het was echt alles waard. Boven aangekomen hebben we gekeken naar het geweldige uitzicht, waaauuuw hoorde ik ze steeds zeggen! Eenmaal beneden weer aangekomen zijn we terug naar de parkeerplaats van de bus gegaan en werd de lunch weer gekookt. Ondertussen gingen wij met de jongens naar Victoria park waar je hele mooie bloemen hebt. Op tijd moesten we weer terug zijn voor de lunch die ze hadden gekookt, waarna we aan de terugweg zijn begonnen. In de bus werd meteen harde muziek opgezet en ik werd opgehaald om te dansen in het gangpad van de bus. Het leukste wat ik oooooit heb gedaan in een bus, het was echt geweldig. Het zweet stroomde overal, maar we hebben volop gedanst! Hierna nog even gestopt voor wat brood met boter en jam en we hebben in één keer terug gereden naar Hellabeem, waar we ongeveer 01:00 uur ’s nachts aankwamen, wat nog best meeviel!
Ik had dit echt nooit willen missen en het was een geweldige trip met alle jongens en staf van Hellabeem! Wauw!!

Nu zit er alweer een weekje stage op en heb ik nog 2 weken te gaan, voordat ik in het vliegtuig naar huis zit. Wat ook wel weer heel fijn is, om iedereen te zien. Maar het gevoel is zo dubbel, want wat ga ik het hier enorm missen en wat ga ik de jongens vooral missen!
Voorlopig regent en onweert het hier best wel veel, want de moesson schijnt begonnen te zijn.. We gaan het zien. Ik hoop dat we nog een aantal dagen zon hebben, zodat we nog van het heerlijke strand hier kunnen genieten! Aankomende zondag hebben we nog een bruiloft op de planning staan, waarbij ik mijn Saree weer aan mag. Aankomende week is nog een normale week, waarin we therapieën geven. De week daarna is dan écht de laatste week, waarin we ook ons eindfeestje hebben. Heel gek, fijn en jammer, alles door elkaar! Maar eerst nog even genieten van de laatste 2 weken!

Tot heel snel op mijn blog, en ook heel snel in Nederland!!

Liefs

  • 05 Juni 2014 - 17:08

    Rosa:

    Lief zusje,

    wat een heerlijk verhaal, beleef het weer helemaal met je mee! Ik weet zeker dat de jongens jou ook gaan missen, jullie hebben zoveel leuke dingen meegemaakt samen, echt super bijzonder.
    Geniet nog maar even goed van alles deze laatste twee weken en geef alle herinneringen een mooi plekje in je hart en hoofd.
    Ik kan niet wachten om je weer in mijn armen te sluiten!

    Tot snel!

    Dikke kussen

  • 05 Juni 2014 - 18:43

    Arnoud:

    lief vriendinnetje,

    ik zit nu lekker nog even met jou op skype,het fijnste moment van de dag,(al valt bijna jou internet uit en zal eer ik dit heb getypt uitgevallen zijn)!:) en heb samen met jou heel hard zitten lachen om de dans video hahaha!:) kan me voorstellen dat je helemaal vrolijk wordt van die jongens;)

    Nog maar 19 dagen en dan sta ik je met heel veel zenuwen(denk ik) op te wachten op Schiphol! nog 19 dagen om daar te genieten liefje!! dus dat moet je ook vooral blijven doen!!
    Een avontuur die je nooit zal vergeten en die je over 19 dagen met veel trots mag afsluiten en voor de rest van je leven met trots op mag blijven terug kijken! Je hebt het meer dan alles verdient!!

    nog 19 dagen zal ik je missen om je daarna eindelijk weer vast te kunnen houden!! ik kan niet wachten en kijk er ontzettend naar uit!!

    Liefje ik hou van je en ik ben echt super trots op jou!

    Dikke kus van mij!




  • 06 Juni 2014 - 06:29

    Strijkies:

    Lieve Nena, Wat een belevenissen en wat een ervaringen heb je opgedaan. Heel bijzonder en we snappen dat het dubbel gaat worden als je twee weken verder bent. Maar aan alles komt een eind. Fijn dat je zoveel hebt kunnen doen en kunnen genieten. We hebben dit blog weer met veel plezier gelezen.
    Liefs John en Marijke.

  • 06 Juni 2014 - 11:31

    De Mama:

    Lieve Nena,
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen en dan de video, geweldig, wat genieten de jongens!
    Je zult ze zeker gaan missen......maar we hebben nu thuis ook een Dolki en misschien krijgen we Arnoud zo gek( als papa speelt) daar een leuk dansje op te doen?
    Gelukkig heb je heel veel mooie foto's en staan alle herinneringen in je geheugen opgeslagen. We kijken er ook weer maar uit jou te zien, heerlijk!
    We hebben je tussendoor nog even mogen vasthouden, maar is nu ook weer een tijdje terug.
    Leuk nog een keer je saree aan , wie gaat je nu aankleden , 1 van de nanny's?.
    Geniet meisje de laatse weken , met of zonder mouson ;-).

    Dikke kus, mama

  • 06 Juni 2014 - 17:18

    Papakees:

    Dat zal wel gaan tegenvallen in de bus en trein hier, met zelfs van die stiltecoupés. Kennen ze in Sri Lanka niet. Mooi hoor dat jij en de jongens -iedereen- zo genoten hebben, je verhaal leest echt als een feestje. Het is nu nog even en dan thuis, maar naar Hellabeem kan en zal je -denk ik- wel weer teruggaan en dat voelt goed.
    Geniet en werk nog hard de komende weken en je hebt nog twee feestjes om te dansen, neem het ervan.

    Knuffel van papa

  • 08 Juni 2014 - 14:22

    OpaR:

    Lieve Nena,
    Jouw stageperiode in Hellabeem en de uitstapjes op Sri Lanka met staf en patiënten behoren na 2 weken tot het einde. Volgens mij kun je terugkijken op een zeer geslaagde periode. Je hebt een andere cultuur meer dan mogen opsnuiven. Ik kreeg bij sommige beschrijvingen het idee dat jij er al thuis voelde. Dat geeft mij een goed gevoel en het heeft jouw karakter en levenswijsheid verder gevormd.
    Ik mocht bij de Brabo's al veel foto- en videomateriaal (van het familiebezoek) bewonderen. Zij hebben bij mij een grote indruk nagelaten. Aldaar is er nog veel werk te verrichten. De volgende ploeg zal binnenkort wel invliegen.
    Over 2 weken ben je weer thuis; terug in de Oude Wereld. Weer alle familie, vrienden en kennissen te zien moet een fijn gevoel geven. Ik ben benieuwd hoe jouw gevoelens zijn over de realiteit dat jij jouw jongens in Sri Lanka moet achterlaten. Het zal niet eenvoudig zijn. Met sommigen heb je een band opgebouwd. Die nu weer te moeten verbreken zal pijn doen in jouw hart. Maar ... de tijd staat niet stil; het leven gaat gewoon door.
    Terug in Nederland, heb ik van pa en ma begrepen, ga je met Arnoud een aantal weken naar Toscane. Goed om de band weer te verstevigen en tot rust te komen. Geniet ervan.
    Aanstaande zondag vertrek ik naar Canada en keer terug op 31 augustus. We zien elkaar pas na laatstgenoemde datum. Ik wens je nog prettige weken bij jouw jongens, een goede terugreis en veel plezier in de vakantieperiode. Ik hou van jou.
    Dikke kus en knuffel van Opa R.

  • 11 Juni 2014 - 10:39

    CFM:

    Beste Nena,

    Het is zeker een trip om nooit meer te vergeten!
    Nena, nog een paar onvergetelijke weken in Sri Lanka en je stage zit er op.
    Eerlijk gezegd zijn we ook weer blij je hier weer te ontmoeten!

    Veel plezier en tot gauw!

    Groetjes,
    Chiel, Françoise en Manon

  • 21 Juni 2014 - 15:38

    H&A:

    Wouw Nena!
    Helaas kan ik de video niet openen, door alle positieve kritieken zijn we erg benieuwd!
    Nu in je laatste dagen daar zal je erg weemoedig zijn, misschien. Hou vooral in je gedachten wat je daar allemaal voor nieuwe ervaringen hebt kunnen opdoen; hoeveel aardige, mooie, lieve mensen je er hebt leren kennen, je 'jongens' en de staf. Laat je weemoed overspoelen door dankbaarheid, dankbaarheid aan al die mensen en aan jezelf, dat je jezelf hebt toegestaan om deze reis te maken. Want JIJ hebt het gedaan! Blijf dansen!!

    Zo, dat was de poëzie. Wij wensen jou intense laatste dagen in Hellabeem toe en een goede reis naar huis. Voor daarna: snel naar Toscane en omgeving. We hebben gezien dat het daar nog steeds goed is.

    H@A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nena

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 8040

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Stage Sri Lanka

Landen bezocht: