Paradijs - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Nena Braber - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Nena Braber - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Nena Braber

Blijf op de hoogte en volg Nena

17 April 2014 | Malediven, Maafushi

Lieve allemaal,

Op dit moment lig in een heeerlijk bed met een echte deken, waar ik zo naar uitkeek, in een paradijs genaamd.. de Malediven. En dat is het..een paradijs; warme douche, airco, heerlijk bed met deken, iedere dag schone handdoek, lekker eten, witte stranden, helderblauwe zee, picknick eiland, snorkelen, resort, het houdt maar niet op! Maar voordat ik hier meer over ga vertellen, eerst over mijn eigen paradijsje in Sri Lanka genaamd Hellabeem.

Alweer twee weken geleden hebben we een weekendje midden in de jungle geleefd. We gingen hier naartoe met het idee dat we in een boomhut gingen slapen en twee ochtenden op safari gingen. Aangekomen in Tissamaharama hebben we een tuktuk gepakt naar onze overnachting in Saraii village, waarna we door de overtuigde tuktukdriver bijna bij het verkeerde guesthouse werden afgezet. A fijn.. we werden verwelkomd met een lekkere kokosnoot, wat ik warm nog steeds niet heel lekker vind, maar goed tegen de dorst! Waarna we meteen onze safari's hebben besproken voor het weekend en onze voorkeur voor de lunch gegeven. Haha wat voelde ik me een prinses, ze maakten het speciaal voor ons klaar. En dan hadden we onze hut nog niet gezien. Het was dan wel geen boomhut, maar een hele grote hut met een heerlijke veranda. Onze badkamer was naast de hut in de buitenlucht, waaarbij de eerste avond nog een uitdaging was om te gaan plassen in het donker. Gelukkig was ik de tweede avond wel zo slim om even te vragen waar het licht was, dat was wel zo fijn! Het slapen hier was voor mij als waker wat minder. Ik wilde namelijk maar al te graag in de gaten houden of er niet ineens een wilde olifant op bezoek kwam, na het verhaal van de manager van dit guesthouse. Dat we middenin de jungle zaten was te merken, vanaf onze veranda hebben we zoveel aapjes kunnen zien en niet te vergeten de gekko die ik in ons bed vond en oja de muggenjacht in de klamboe voor het slapen. Twee ochtenden ging om 4:45 de wekker om vervolgens op safari te gaan. De eerste dag gingen we naar Yala national park, waar wij het geluk hadden dat een ander koppel die op honeymoon waren, ook mee gingen. Hierdoor hadden wij ook een heel lekker ontbijtje op een hele mooie plek hihi, in een bungalow in yala national park waar de president ook ging eten/had gegeten. Dit honeymoon koppel lag wel in een boomhut, waar wij stiekem hebben gekeken, want ze hadden het heel romantisch gemaakt. Echt een aanrader (Arnoud :p) haha. Maar goed..de safari viel een beetje tegen vergeleken bij de andere die we eerder hadden gedaan. We hebben denk ik 2 olifanten gezien, wel een luipaard en veel krokodillen! De rest van de dag hebben we geluierd en overheerlijk gegeten bij het guesthouse. Op zondag zijn we weer vroeg opgestaan om naar Bundala national park te gaan, een vogelpark. Omdat ik weer dacht nacht dienst te hebben, had ik amper tot niet geslapen en was het moeilijk mijn ogen open te houden in de jeep. De vogels had ik eigenlijk na een half uur ook wel gezien, maar ik vond het wel prima in de jeep. Na een lekker ontbijtje bovenop de rotsen met uitzicht over de oceaan, werden we afgezet bij het busstation om onze reis terug naar Hellabeem te beginnen.

Op Hellabeem hebben we de afgelopen weken een aantal dagen zonder stroom gezeten, want daar zijn ze mee bezig. Dus geen ventilator, geen wifi, geen licht, enz. En dat is me warm! Dus vaak een lekkere koude douche gehad en rustig aan!

Nu ben ik alweer 4 dagen op de Malediven en ik kan het nog steeds amper geloven. Echt zoals op de plaatjes, maar dan nog mooier! Wij zitten op een local eiland Maafushi. Maandag hebben we een uitstapje gehad naar een resort, PARADIJS, dinsdag zijn we gaan snorkelen bij banana reef en vervolgens naar een picknick eiland gegaan, waar we lekkere vis van de barbecue hebben gegeten, ONGELOOFLIJK. Op Maafushi eiland mag je niet overal in bikini, omdat hier alleen maar moslimse mensen wonen. Er is dus een stuk afgezet met een soort hek, waar achter een stuk strand is waar je wel in bikini mag. Dit hebben we vandaag gedaan en morgen ook nog een dagje. Vrijdag gaan we weer een dagje weg, met de speedboot, want dat is ons vervoer hier (als een diva in de speedboot haha). Dan vliegen we zaterdag alweer terug naar Sri Lanka en gaan we een weekje eens een ander deel van Sri Lanka bekijken.

En dan eindelijk ga ik mijn eigen familietje ophalen! Ik kijk er heel erg naaruit!

Veel liefs,
Nena


  • 17 April 2014 - 10:05

    Marcella:

    Wauw neen! Ik ben zoooo jaloers!! Haha maar je verdiend het!
    Nou Arnoud mag wel gaan sparen dan hihi!

    Vooral nog ff lekker genieten he liefje
    Spreek je snel

    Xxxxxx

  • 17 April 2014 - 15:44

    Connie:

    Geweldig Nena, ik zie het zoals jij alles beschrijft helemaal voor me! Geniet nog maar lekker. Koningin Lenaaa...
    Tussen twee haakjes haha dat vogelpark zou een leuk uitstapje zijn voor je ma! Hihi

    Nog heel veel plezier daar en blijven oppassen he

    Dikke kus van ons allemaal
    Xxxxx de Frankies

  • 17 April 2014 - 19:17

    Strijkies:

    Lieve Nena,
    Wat een heerlijk verhaal en herkenbare dingen. De gekko (snelle beestjes hè met hun "handjes"), de safari (helaas zijn de beesten niet te sturen en moet je blij zijn met alles wat je wel ziet) en vooral het buiten douchen wat wij heerlijk vonden.
    Jullie genieten en dan nog een zalige week en dan........de familie. Genieten jullie maar heerlijk door!! Deze ervaring is in the pocket. Hier hebben we een paar koude dagen gehad en Zeus nachtvorst maar het gaat weerde goede kant op.
    Liefs John en Marijke

  • 17 April 2014 - 21:45

    Donna:

    Nenaaaaa,

    Wat een leuk verhaal weer zeg!!
    En wat heerlijk dat je dit allemaal mee mag maken. Net als op de plaatjes maar dan mooier, ik geloof je graag.
    Ik kan echt niet wachten, nog 1 weekje en dan ga ik je helemaal dood kroelen!!
    En ik vind je stoer man, met een gekko in je bed, dat gaat nog worden volgende week. Maar gelukkig ben jij ervaren hierin :)
    Nou geniet nog met volle teugen en tot volgende week WOEHOEE

    Dikke kus en zie je snellll

  • 17 April 2014 - 21:45

    Joe Speedboot (aka Anja&Hans):


    Wat zeg je, Nena? ONGELOOFLIJK Waaaaaaaaaaaaaat?? PARADIJS!
    Wat een ongelofelijke verhalen, wat een belevenissen, wat een sfeer. We zijn trots op jou en een b'tje errug jaloers.
    Hou alle zintuigen open en 'wees' daar. Veel plezier en levenservaring wensen we jou. En mocht je ooit terugkeren, dan eisen wij meer verhalen, foto's en filmpjes. Kussss...
    A@H

  • 19 April 2014 - 22:09

    De Mama:

    Ik zat mij alweer te verheugen op een reisverslag, altijd zo leuk om te lezen , terwijl ik tussendoor ook veel hoor.Je maakt zulke mooie , leuke , leerzame dingen mee. Dat zal je nog lang koesteren!

    Wij zijn ook heel blij dat we een stukje mee kunnen genieten en je weer even kunnen knuffelen!
    We zien je snel!!!.Dikke kus!!

    Liefs

  • 21 April 2014 - 08:55

    Pim:

    Hee Nena! Wat een stoere verhalen allemaal. Klint als the time of your life! En wij zijn ook beetje jaloers ;-) En komende week lekker je folks en sis in de armen sluiten. Heel veel plezier met zn allen en tot horens!
    Pim en Pascale

  • 25 April 2014 - 13:28

    CFM:

    Hallo Nena,

    Maar weinig die kunnen zeggen dat ze tijdens hun stage-periode op de MALADIVEN hebben gebivakkeerd. Fijn te horen dat alles goed gaat.
    Intussen zitten Kees, Myr en en zusje Donna in het vliegtuig op weg naar jou toe. Vanavond de hereniging en dan met z’n viertjes lekker op pad.
    Geniet ervan en heel veel plezier de komende weken. Wij zijn nu al benieuwd wat jullie allemaal gaan doen. Tot horens en groetjes aan allemaal.

    Groetjes CFM

  • 28 April 2014 - 10:36

    Opa R:

    Lieve Nena,

    Jij bent inmiddels weer herenigd met jouw Pa, Ma en Donna. Ik wens jullie allen een plezierig verblijf en warme herinneringen aan hetgeen jullie nog mogen beleven en ervaren.

    Wellicht zijn er nog meer Ongelofelijke Paradijzen te genieten op jullie safari-tocht door de jungle van Sri Lanka. Ik had begrepen dat er een eigen gids en chauffeur mee op pad zijn gegaan. Wat een luxe.

    Jouw verhalen over de Malediven hebben indruk op mij gemaakt. Om jaloers op te worden. Mocht ik ooit links of rechts worden aangeleund door een nieuwe partner, dan zou die eilandengroep een lokkertje kunnen zijn om de band met die nieuwe relatie te verstevigen. Haha, ik mag toch wel fantaseren!

    Helaas moest Rosa achterblijven om de kost te verdienen. Wat heet achterblijven. Dagelijks hebben jullie contact met elkaar via skype of andere media-faciliteiten en blijft ze volledig op de hoogte van alles wat er op grote afstand in / met haar familie gebeurt.
    Met haar en Andi heb ik medio april een paar fijne dagen in Wenen mogen doorbrengen. Voorzien van antibiotica heb ik me laten rondleiden door die mooie en rijke stad. Veelal te voet, soms met de metro. Onder meer verschillende kerken met prachtig muurschilderingen bezocht. Dwalend door het centrum met zo nu en dan een sanitaire stop, de wiener melange (aanbevolen door Rosa) en de lunch. Bezoeken aan paleizen Schönbrunn (Sissi, fantastisch) en Belvedère (prins Eugen). Bijwonen van een klassiek concert (Mozart en Strauss) met zang en dans; erg genoten. Consumptie van wiener schnitzels in daarvoor geëigende etablissementen onder het genot van Grüner Veltliner (jonge witte Oostenrijkse wijn).
    In tegenstelling tot mijn vertrek uit Rotterdam voelde ik me gaandeweg steeds beter. Het zijn mooie herinneringen die ik lang zal koesteren. Jammer dat de fotocamera kuren vertoonde; kwalitatief slechte opnamen. Intern was de elektronica verstoord (na ruim 10 jaar). Het is nu een wegwerpcamera geworden. Recent is er een nieuwe aangeschaft.

    Inmiddels trekken jullie van de ene kokosnoot naar de volgende banaan. De oh's en ah's zullen op jullie tocht regelmatig klinken. De monden vallen open van bewondering; de natuur heeft zoveel te bieden, zowel flora als fauna. Is natuurvorser Kees al regelmatig aan het botaniseren en determineren? Voor hem gaat er ook een wereld open. Het is wat anders dan de woelmuizen uit de Biesbosch. Zeg tegen hem dat de douane op Düsseldorf erg alert is bij de controle op invoer van inheemse planten en dieren.

    Naar mijn beleving zijn de afgelopen 3 maanden snel verlopen. Nog 2 en dan is de stage-periode voorbij. Stage, hoe / wat bedoel je? Ik heb niet het idee dat er erg hard moet worden gewerkt. Het is je van harte gegund. Eh ... sorry als ik het helemaal mis heb. Met genoegen kijk ik uit naar jouw volgende verslag


    Hartelijke groeten aan jullie allen.
    Dikke knuffels en vele kusjes van Opa R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nena

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 8023

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Stage Sri Lanka

Landen bezocht: